söndag 10 februari 2013

Mitt nya uppdrag! (Nej, jag är inte agent.)

Efter att jag i affekt skrivit texten (i mitt förra inlägg) om papperslösa barn och Janne Josefssons oförmåga att skrapa sig igenom den allra sköraste av ytor postade jag iväg den till Fria Tidningens debattsida. Det var något jag bara gjorde i förbifarten då jag tänkte att det kunde vara fint om människor läste den. Detta resulterade i (förutom att den faktiskt blev publicerad) att en väldigt trevlig ung herre ringde upp mig och frågade om jag kunde tänka mig att illustrera debattsidan i Skånes Fria Tidning - vilket jag förstås kunde tänka mig. Så nu mina pojksnärtor och gubbkärringar kan ni varannan vecka se mina teckningar och seriestrippar i tryckt form!

Och här följer denna veckas bidrag, en illustration till en debattartikel skriven av "Nätverket Rädda Vården" om vårdkrisen i Skåne.


Tack och hej.

5 kommentarer: